zaterdag 29 maart 2014

Voorjaar schoonmaak

Het voorjaarszonnetje begint eindelijk wat kracht te krijgen.
En net voor het switchen van winter naar zomertijd waag ik me op deze zonovergoten dag in een overhemd met korte mouwen.

Het terras word ontruimd van tuinmeubelen en de powertools worden uit de schuur gehaald.
Eerst eens even lekker met de hogedrukspuit aan de gang.
Mijn blote armen drukken de spuitlans naar beneden en ontdoen de stoeptegels van een seizoenlang gecultiveerde laag algengroei.
Spetters grond en vuil waaieren over de schuifpui ,tegen het terras en de zijkant van de keuken.
Ik haal het bankje weg en zie het achtergelaten silhouette in spetters groen op de muur.

Een wolk in hogedruk gespoten waterdruppels maakt daar korte metten mee.

Mijn bril wordt meegenomen en vliegt een paar meter verder de vijver in.
En misschien had ik toch even wat laarzen moeten aantrekken.
De leren "van Bommel" instappers hebben een mozaiek van vuilspetters over zich heen gekregen welke op kniehoogte stopt.
Even de tanden op elkaar en de spuitlans in korte stoten over de onderbenen.


Kijk daar wordt je pas wakker van.

Verder met de tuinmeubels.
Een bloembed tulpen en narcissen wordt met de spuitlans onthoofd.
De teakhouten tuintafel wordt opzij geblazen. En een tuinstoeltje vliegt brandschoon over de schutting.
Ik krijg er zin in.
En zie ineens in gedachten de van vuil aangekoekte auto voor me op de oprit staan.
Die gaan we eens even lekker onderhanden nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten