dinsdag 14 juni 2016

Dakgoot

Het plan was deze week de dakgoot te gaan schilderen.
De weergoden hadden mijn dakgoot echter voor andere dingen nodig.
Een gemiddelde maand neerslag moesten ze er vandaag in verwerken.
Een fietstochtje zat er dus ook al niet in.
Hoewel gisteren als voorbereiding de benen hiervoor nog uitgebreid zijn geschoren.
Niet dat ik begreep wat het nut hiervan was. Maar mijn race-fietsende mannelijke collega's hadden verzekerd dat dit veel aerodynamischer op de fiets zat.
Je moest het daarna wel bijhouden. Niet alleen vanwege het stoppel effect dat panty's doet ladderen. Maar ook uit esthetische overwegingen.
 

Ik blijf het vreemd vinden. Want ik draag altijd een lange broek op de fiets. En eigenlijk nooit panty's.
En uit esthetische overwegingen laat ik mijn ontblote benen altijd zoveel mogelijk bedekt.
Mijn vrouw die mijn knieƫn kent. Waardeert dit ook zeer.
Er lopen tenslotte ook gewoon kinderen op straat, en je bederft zo achteloos blootpoots lopend langs een terras menigeen's eetlust.
Het gaf me wel een inzicht in de vrije tijdsbesteding van mijn fietsende mede-werkers.
Zouden ze er ook bijpassende pumps bij dragen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten