zondag 27 augustus 2017

Zweden

Een goed voorbereid mens telt voor twee.
 
Volgende week op vakantie naar Zweden.
Maar wat weet ik van Zweden.?
Ik weet dat veel kinderen er Tommy of Anika heten.
Paarden over het algemeen wit zijn met zwarte stippen.
En ze kunnen er aardig voetballen.
Wat verklaart waarom er zoveel voor Nederlandse clubs spelen.
Ze hebben echter geen verstand van voetballen.
Wat verklaart waarom er zoveel voor Nederlandse clubs spelen.
 

Ze betalen er in Kronen. Wat me tamelijk lastig lijkt.
Die dingen prikken in je zak en zijn eigenlijk alleen nuttig op hoofden van koningen en prinsessen.
Daarbij loop je toch constant om te reken hoeveel euro zo'n kroon nou is.
Wat me voor die mensen daar zelf ook lastig lijkt


Ze eten er elke ochtend knäckebröd en elke avond rosti rondjes.
Wat op een gegeven moment toch moet gaan vervelen.
Je wil ook wel eens een keer zoiets als gehaktballetjes in tomatensaus.


Haast iedereen werkt er in een meubelfabriek, want anders kun je niet heel Europa voorzien van handig in elkaar te zetten meubeltjes.
En op de radio is de hele dag alleen maar Abba muziek.
Wat eigenlijk al flutmuziek was toen het uitkwam.
Al was ik wel heimelijk verliefd op Agnhetha.
Maar toen d'r tijd eigenlijk op alles wat blond was.
Oh ja ze hebben een vrije huwelijksmoraal.
Want Agnetha was met Benny en toen met Bjorn en Frida ook.
Stond in de bladen, dus het is waar.


Bjorn Borg maakt er nu onderbroeken. (Er heten er blijkbaar ook veel Bjorn)
En die worden veel door jongens gedragen hier in Nederland.
Ik kan tenminste overal het merkrandje boven de bilspleet van de laaghangende spijkerbroeken zien uitsteken.
Dus daar gaat het na het tennissen ook best goed mee.


Ik ga er gewoon Zweedse televisie kijken en als ik het niet kan verstaan zet ik teletekst 888 aan voor de ondertiteling.
Top uitvinding van mijnheer Philips waar ze in de hele wereld plezier van hebben.
Wel moet er drank mee. Want een biertje kost er zes euro.
Dus die vakantie is met twaalf sixpacks aan de buren verkocht zo weer terug verdiend.

En voor de rest laat ik me enorm verassen.
Al zal dat wel meevallen.

 Ik weet eigenlijk best wel veel van Zweden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten